DSCF6115

VIII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny 2015 Eger

A sűrített levegővel hajtott autók közötti megmérettetést, a VIII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt 2015. május 8-án és 9-én rendezték meg Egerben. A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara 2009 óta vesz részt a rendezvényen, kitűnő eredményekkel. A versenyre 7 országból neveztek egyetemi hallgatók. Az SZTE Mérnöki Kar idén 4 csapatot indított:


 

A sűrített levegővel hajtott autók közötti megmérettetést, a VIII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt 2015. május 8-án és 9-én rendezték meg Egerben. A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara 2009 óta vesz részt a rendezvényen, kitűnő eredményekkel. A versenyre 7 országból neveztek egyetemi hallgatók. Az SZTE Mérnöki Kar idén 4 csapatot indított:

 


 

Airrari

https://www.facebook.com/airrari.szeged?fref=ts

Csapattagok:

Benedek Dávid Dániel

Hajdú Dávid

Kóczi Dávid

Purcsi Tamás, csapatkapitány

Péter Szabó István, felkészítő oktató

 

Diff-Air

https://www.facebook.com/DiffairSzeged?fref=ts

Csapattagok:

Asztalos Tamás, csapatkapitány

Kéri Tamás

Péter Szabó István, felkészítő oktató

 

Pepp-Air Team

https://www.facebook.com/PeppAirTeamSzeged?fref=ts

Csapattagok:

Csamangó Dávid

Dobos Péter Levente, csapatkapitány

Módra László

Zakupszki Richárd Zoltán

Dr. Tóth István Tibor, felkészítő tanár

 

Pepp-Air Senior Team

Ádám László

Bene Sándor, csapatkapitány

Virág Kristóf

Dr. Tóth István Tibor, felkészítő tanár

 

A kari csapatok közül a Diff-Air és a Pepp-Air Senior Team kipróbált versenyautóval, az Airrari és a Pepp-Air Team pedig új konstrukcióval indult. A két új gép sajnos az utolsó pillanatban készült el, így tesztelés hiányában műszaki hibák miatt kénytelenek voltak feladni a versenyt. A Kar legjobb eredménye az ügyességi versenyszámban elért hetedik hely (Diff-Air), valamint a gyorsulási szám nyolcadik (senior kategóriában második) hely (Pepp-Air Senior Team), mely a két gép ismert korábbi eredményei alapján a várakozásoktól jelentősen elmarad, de a benevezett több mint 50, ill. a gépátvételen részt vett 47 csapat közt igen jónak mondható. 2015 bajnoka a Műszakik Pneumobil Team (BME) lett.

 

A Mérnöki Kar pneumatikus "flottája" két új géppel gazdagodott, melyek a felmerült műszaki hibák miatt nem tudtak eredményt hozni, de ezeket kijavítva igen ígéretes versenyautókká válhatnak.

 

Az Airrari és a Diff-Air versenyautókkal elérkeztünk a kipörgő hátsó kerék problémájához. Az új hajtásrendszer és az áttervezett pneumatikus kapcsolás révén megnövelt teljesítmény biztató a soron következő versenyekre nézve. A bizonyítási lehetőségre szerencsére nem kell sokat várni, a sűrített levegővel hajtott versenyautók történetében a következő fontos esemény a 2015. szeptemberi gálafutam lesz Kecskeméten.

 

Ezúton köszönjük Szponzorainknak a pneumobil csapatok munkájának támogatását, illetve a felkészítő tanárok szakmai segítségét!